duminică, 23 iulie 2017

Má toho veľa, čítal o sebe Synek pred šampionátom. Napriek tomu je zase zlatý

Načo mu neverili? Pretože sa v tohtoročnej sezóne dlho skôr trápil. Na majstrovstvách Európy nečakane neobhájil minuloročné zlato, v pretekoch Svetového pohára po rokoch nevystúpil na stupne víťazov.

Do očí mu to nepovedali

"Ak sa stará o rodinu ao dom, vedie veslársky klub, študuje, robí zástupcov, pritom oddáva a zaoberá sa podobnými akciami, tak jeho koncentrácia na veslovanie musí zákonite klesať. Ako môže robiť výsledky, keď toho stíha toľko? Má toho veľa, ďalšie medaily sú v nedohľadne. "

Do očí mu to nikto nepovedal, ale podobné príspevky išlo nájsť v internetových diskusiách.Zvlášť potom, čo mu olympijský víťaz z Londýna Drysdale na júlové regate SP v Luzerne nade lil priepastných trinásť sekúnd.

"Áno, občas som také názory čítal. Ale ľudí sú ľudí, zostal som v pokoji, "hovorí Synek.

Koľko má tých životných rolí? Málo ich nie je. Na prvom mieste je u najlepšieho veslárov českej histórie každopádne rodina.

"To mi snáď nikto vyčítať nemôže, rodina je pre mňa veľký dobíjač energie. Všetci sú super, manželka toho zvláda veľa a deti, päťročná Alice a trojročný Matyáš, sa chystajú do škôlky. Určite je nešidím, ak nie som na sústredení, ktorých veľa nie je, alebo na pretekoch, trávim čas doma.Rodina je pre mňa všetkým, "má jasno veslári.

Šampión bude betónovať bazén

Okrem toho sa stará o dom. "Ale to ma taky baví. Rád doma pomáham - sekám záhradu, upratujem po remeselníkoch. A kamarát mi vyhĺbil na záhrade dieru, budúci týždeň budem betónova� � bazén. Už sa na to teším. "

Rolu zástupcov v Brandýse nad Labem sa nebránil. "Snažím sa komunikovať s ľuďmi o ich problémoch. Raz za dva mesiace máme zasadnutie, tie tri hodiny sa dajú prežiť. Svadobčanov oddávam v zime, cez veslársky sezónu som to prerušil. Ale to je skôr okrajová záležitosť, veľa času ma to taky nestojí, "prikyvuje hlavou. "A hlavne to robím rád."

Čo ešte?Vo veslárskom klubu Kondor Brandýs nad Labem pôsobí vo funkcii šéfa čiže predsedu. "Moja funkcia spočíva hlavne v tom, že musím dobre rozdeliť prácu a potom už to len kontrolujem. Ide o zabezpečenie chodu klubu, od práce trénerov s mladými veslári po preteky. Vyborov schôdzu máme raz za mesiac, to tiež nie je žiadna hrôza. Prima je, že chlapci, ktorí v klube pôsobia v úlohe trénerov, to robia s chuťou, "pochvaľuje si.

Čaká ho bakalárska práca

a študuje, tento rok vstupuje do tretieho ročníka pražskej vysokej školy telesnej výchovy a športu Palestra. "Jo, je to celkom sila, budem robiť bakalársku prácu.Ale prečo nie? "Nadvihne obočie.

A predsa napriek všetkému opäť priviezol zlatú medailu. "Bol to jasný cieľ a podarilo sa ho naplniť. Mahé Drysdale mi ešte pred majstrovstvami sveta písal, či už som po slabšej sezóne zase našiel svoje čaro. Odpovedal som mu, že sa po sústredeniach v Livignu a na Slapech cítim celkom dobre a že urobím všetko pre jeho striebornú medailu. No, potom už mi neodpovedal, "Culi sa Synek.

V Aiguebelette, dejisku šampionátu, sa stretli sa tiež pri dekorovaní skifařských medailistov. "Gratuloval mi, ale bolo vidieť, že je po prehre o 34 stotín naštvaný.Nemal náladu nejako sa vybavovať, chcel byť najlepším Skifaři histórie so šiestimi titulmi, "líči.

V trenírkach od Tufteho

Potom sa ešte vrátia k svojim mnohých rolám. "Nerobím nič, čo by ma nebavilo, program si proste prispôsobíte tak, aby mi to vyhovovalo a nezasahovala do tréningu. Keby som mal klapky na očiach a videl len skif, tak by som sa asi zbláznil. Všetko, čo robím, je vlastne odreagovanie, všetko je v rámci oddychu od veslárske driny. Som jednoducho aktívny muž po tridsiatke, "má jasno.

A potom si spomenie na Nora Olafa Tufteho, olympijského víťaza z Atén a Pekingu, ktorý teraz došiel vo finále na štvrtej priečke. V tridsiatimi deviatimi rokoch.

"Má toho oveľa viac ako ja.Na rodinnej farme ponúkajú ubytovanie aj so stravovaním, organizuje tábory pre deti, obchoduje s kávou, vyrába spodnú bielizeň pre deti, ženy i mužov, zrovna mám na sebe jeho trenírky, "smeje sa Synek. "A to nie je všetko - Olaf organizuje preteky v dřevorubectví, jazdí motokros a kto vie, čo ešte. Aj veslári predsa chcú žiť normálnym životom. Veslovanie je pre nás práce a po práci si nachádzame čas na koníčky. "


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu