marți, 11 aprilie 2017

, Bol som skoro marathon majstrom sveta '

"Je to Red Ponožky proti Yankies," NBC komentátor nadchla. "Bez ohľadu na šport, máte radi, vybrať najväčšie bitky môžete. To je ono. "Keňa proti Etiópii. Obaja králi najdostupnejším, najuniverzálnejší športu na svete :. Vytrvalostný beh

Po takmer 42 kilometrov pretekanie, dvaja muži boli stále bok po boku, keď vstúpili do Štadión Commonwealth do revu 60.000 divákov. Ich nohy išiel ďalej, okolo konečnej zákruty, ako sa snaží, na konci roka viac ako dve hodiny tvrdého chodu, aby outsprint strane druhej. Ich tváre boli namáhanie, zuby škrípe. Ale len jeden vyhrať.Černoch, Gezahegne aber, úradujúci olympijský víťaz, nejako hranami jeden krok vpred, keď sa priblížili k hranici a prvý hit pásku nároku 2001 titul na svetovom maratóne v najbližšej skončiť v histórii majstrovstiev sveta. Kamery priblížili na jeho ohromené tváre. V čase, keď zväčšenom späť, tretí umiestnil bežec bol pretekanie v.

sme nedostali opäť pozri druhý umiestnený bežec. Možno, že vystúpil mimo trať už. Ešte ďalší kenský. Aké bolo jeho meno? Simon Biwott. Nikdy som o ňom nepočul.

Jedu na sever z Eldoret na Uganda ceste, v Keni Rift Valley.Mesto nemá definitívny koniec, ale postupne Peters von do rozptylu chaotických drevených obchodov, kioskov a rozostavaných škôl. Povozoch a vratký kolesá naložené vrecia uhlia a debien kurčiat sa snažia súťažiť s neustálym brúsením prevádzky. Obrovské nákladné automobily nafúknuť pozdĺž pomaly, ako automobily a minibusy oštep okolo nich na oboch stranách, pípa len tak pre srandu.

O dve míle z mesta, som sa otočiť doľava. Je tu obrátenú traktor pneumatika zasekol do zeme, a maľoval spolu je to krivky sú slová Livingstone Academy. Malé nečistoty na strane cesty prechádza zdanlivo opustenej rad drevostavieb. Dievča sedí na prepážke mango stánku a sleduje ma prejsť.Mimo radu drobných betónových domov, unavený ženy sedia na schodoch pred vedierka a pohľadom ako moje auto ide. Vpredu vidím brány školy.

Som tu stretnúť riaditeľa školy, Simon Biwott. Riaditeľ školy a raz, v najbližšej skončiť v histórii, takmer maratón majster sveta.

Biwott usmieva, ako sa dostanem z auta a pozdraví ma s podaním ruky. On je teraz 41 a je vysoký, mierny človek, ktorý má takú, ale triezvy spôsob ministra kostola. On ma privádza priamo do svojej kancelárie, do úzkej chodby. Akonáhle ste vo vnútri, on berie svoju bundu a posadí sa.

"Takže," hovorí, "vy chcete vedieť, čo sa stalo?Ako je možné, že chudobný chlapec z Kene málom stal majst rom sveta, ktorý v noci? "

Biwott príbeh je pozoruhodný, ale to je tiež typické tvrdé ceste k úspechu, že väčšina neuveriteľné bežcov kenských musieť prejsť do objednať vyhrať špičkové svetové preteky. V roku 2014, 95 z top 100 najrýchlejších maratóny v roku prebehli mužovi z Kene a Etiópie. Každá z týchto pretekárov má úžasný príbeh. Facebook Twitter Pinterest Simon Biwott vo svojej kancelárii. Fotografie: Adharanand Finn

Biwott vyrástol pasení kôz v malej dedine asi 20 míľ od Eldoret v západnej Keni. Rovnako ako všetci ostatní, použil na spustenie do školy.Keď som prvýkrát prišiel do Kene, som predpokladal, príbeh deti jazdia do školy bolo niečo zromantizovanej mýtu, ale tam boli každé ráno, skákanie a závodné spolu, hore a dole po naklonenej brehy na prašných cestách a často naboso , Mnohí z detského závodu domácej a späť v čase obeda aj šprintoval tak rýchlo, ako oni nemôžu sa dostať do problémov za neskorý príchod.

Raz v škole, Biwott páčili lekcie hry, pretože to znamenalo, že sa dostal zadarmo chleba so sódou.

"Nevedeli sme nič o atletiku," hovorí. "Ale my sme vedeli o Kip Keino [kto vyhral olympijské zlato v roku 1968 a znovu v roku 1972]. Bývali obriezku ženy v našej obci a pri obrade, dievčatá spievala o Kip Keino, takže sme vedeli, že jeho meno.Sme naozaj nevedeli, čo to bolo, ale my sme mysleli, že toto atletiku musí byť vážna vec. "

Biwott sľubná pri behu a súťažil často pre jeho základnej škole, ale on bol nikdy celkom dosť dobrý, aby aby okresný tím. Potom, v roku 1986, keď mal 16, traktor pluh zrútil na nohe a nechala ho ťažko zranený. Nemohol spustiť vôbec na nasledujúce tri roky.

V roku 1989 nastúpil na strednú školu a začala znovu spustená.Nohu cítil lepšie a v lete roku 1989 sa mu podarilo dostať sa do 5000m skúšobného závodu pre Hry Common wealthu.

"Skončil som druhý," hovorí, "ale došlo k zámene s lapované bežcov a oni si mysleli, že som ďalšie kolo pre spustenie, takže som nerobil tím."

keď hovorí, žena príde do miestnosti s džbán vody a umývadlo. Držím sa na moje ruky, keď sa vylieva vodu nad nimi. Biwott robí to isté. Potom sa ide von a vráti sa s podnosom plným jedla. Bochník plátky chleba a balíček sušienok. Biwott pozastaví svoj príbeh a sedí v tichosti, keď sa opatrne umiestni niektoré z krajce chleba v jednej miske a sušienky v inom.Potom odíde.

"V roku 1990, kedy bol [20] som začal dôkladný tréning," hovorí. "Bol som robil bežecké kapitána v škole a bol som v najlepšej forme. Kedysi som opustiť svojich kolegov stojí. "

Ale potom sa jeho noha stal záhadne infikovaný. Skôr než návšteve lekára, išiel do miestnej šaman, ktorý sa vtiera popol na ňom.

"Myslím, že to fungovalo. Niekto mi neskôr poved al, keby som išiel do nemocnice, oni by mali amputované to. "Noha trvalo päť mesiacov liečiť, ale potom to vyzeralo oveľa tenšie než druhú nohu. Myslenie nemohol spustiť už, Biwott vzdal atletiku. Život bol pre neho ťažké.Platiť svoje školné a kúpiť uniformu, zasadil zeleninovú záhradu a predávané zeleniny na strane cesty.

O štyri roky neskôr, Biwott dokončil strednú školu. Bol 24.

"Nebolo to celkom starý, aby sa dokončenie školy?" Spýtala som sa ho opýtať.

"Myslím, že som začal neskoro," hovorí. Dáva mi veľký úsmev. Za oknom sa deti nazeral dnu. Počujem spievať jednej z učební.

"Vrátil som sa do svojej dediny a rozhodol sa otvoriť malú kiosku predávať zeleninu, cukor a podobné veci. Chcel som, aby sa stal obchodník. Stratil som všetok záujem o atletiku. "

Ale jedného dňa niekto pripol oznámenia na svojom stánku o závode vybrať tím pre okresné majstrovstvá.Keď videl , že ten list, že ho to motivovalo začať trénovať znova. Ale závod bol len jeden týždeň neskôr. Napriek tomu, bežal 5000 m tak ako tak, a vyhral. V okresných majstrovstiev, prišiel na druhom mieste.

"Po okresný závod, muž za mnou prišiel a povedal mi o tábore, kde by ste mohli trénovať na prípadnú štipendium do USA. Tak som našiel muža, ktorý vyzerať po mojom kiosku a šiel do tábora, v mieste zvanom Kapsabet. "

Keď sa tam dostal, bežal skúšobné závod a prišiel piaty. Skôr než vziať ho do tábora, kapitán mu povedal, aby si niekde zostať v meste a že budú sledovať jeho priebeh. Ale nemal peniaze na iných ubytovacích kapacít, aby sa pohyboval v s niektorými príbuznými, 20 míľ ďaleko.To bolo tým najlepším riešením by mohol prísť, ale bez peňazí cestovať do kempu každý deň skončil tréning sám, len vyraziť na behy každé ráno s žiadnu skutočnú štruktúru s tým, čo robí. Po chvíli sa mu zdalo, že by sa mala vrátiť sa starať o svojho kiosku.

"Ale keď som sa vrátil do svojej dediny, kiosk tam nebol." Muž mal naplnená starať to malo predal všetko a utiecť s peniazmi. Skôr než zúfalstva, Biwott ju videl ako znamenie, že by sa mal sústrediť na atletiku.

"Aj veril v Boha," hovorí a pozerá sa na mňa s neochvejnou očami. "Veril som, že to malo byť.Tak som začal opäť trénovať. "

Presťahoval sa pripojiť ďalšiu skupinu v Eldoret, býva u príbuzných a predajom parafín získať peniaze na nákup jedla. Teraz bol 25. Po dobrý výkon v provinčných šampionáte cross country, on bol oslovený armádny dôstojník, ktorý ho vzal do vlaku na základni v Nairobi. Po troch dňoch sa zriaďujú skúšobné preteky. Závod bol naplnený bežcov, ktorí pretekali v medzinárodnom meradle, ale Biwott podarilo prísť štvrtá

"Potom, tréner prišiel ku mne a povedal:, Kde si bol celý ten čas '".

< p> Takže Biwott pripojil k tímu výcvik armády v Ngong Hills mimo Nairobi. Tam boli v armáde v tom čase žiadne voľné miesta, ale dali mu spať v a k jedlu.Vyčistil bazén získať dostatok peňazí na nákup nejaké mydlo.

žil v stane a trénoval so skupinou, ktorá zahŕňala rad špičkových zahraničných bežcov. Jeho tréner mu povedal, že to robí dobre, a povedal mu, aby sa dostal pas, v prípade, že dostal požiadal, aby závod v zahraničí.

Čo sa konečne pracovať pre neho, keď v roku 1996 dostal opäť zranený.

"prvýkrát," hovorí, "bol som horko. Rozhodol som sa vrátiť domov. Nechcel som, aby sa stal vojakom, takže som dostal prácu predáva hnojivo v obchode farmy. "Vedel som, že môj talent bol skutočný

Existuje len veľmi málo bežci z jeho okolia, a ľudia, ktorí vedeli, mu povedal mu zabudnúť na beh.Jeho otec, zvyčajne po niekoľkých málo pohárikoch, mu povie, že je to strata času.

< p> " 'Vy ste trénoval tak dlho a nič sa nestalo,' povedal by som, že sa ku mne. "Mal by ste zostať v obchode." Jeho matka bola jediná, kto sa nikdy nevzdala na neho, vždy mu ponúka povzbudenie.

V auguste roku 1997, kedy Biwott bolo 27, sa stali dve veci, aby ho inšpirovať opäť spustené. Po prvé, Paul TERGO prekonal svetový rekord v 10,000. Potom o týždeň neskôr Wilson Boit Kipketer zlomil steeplechase svetový rekord.

"Jednalo sa o ľudí, ktorých som poznal. Aj bežal s nimi v minulosti a ja som mohol držať krok s nimi.Takže som vedel, že môj talent bol skutočný, "hovorí.

Aj keď zostal pracovať v obchode, on začal trénovať znova. Na konci roka sa stretol s jedným zo svojich starých priateľov z vojenského tábora, ktorý mu povedal taliansky látku s názvom Dr Rosa držal skúšobná prevádzka v blízkosti jeho dediny.

"Bol som prekvapený, , Prečo boli blíži do svojej dediny? Pripojil som sa proces , ale nevedel som, ako ďaleko sme utekali. Asi 30 z nás stáli na štartovej čiare.Niektoré z nich ma nepoznal, ale iní boli zvedaví, kto som. "

Sú rozbehla a Biwott drží krok s vedúcou skupinou, ako sa postupne ľudia začali klesať tempo.

" okolo 32km - neskôr som zistil, -. spýtal som sa, či by som mohol zastaviť, ale môj priateľ John Kemboi mi povedal, že udržujú v prevádzke "

bol stále beží slepý a nevie, kam idú, alebo ako ďaleko , Keď Dr Rosa sa objavil v jeho kamiónu rozdávanie vody, Biwott nevedel, čo s tým robiť - musel nikdy pili vodu, zatiaľ čo beží pred

"Asi 36km, som si všimol, ľudia začali tlačiť. tempo, takže som išiel taky.V závere bolo nás päť, ktorí dokončili spolu. "

Dr Rosa bol veľmi prekvapený tým, schopností nového človeka.

, Bol ste v zahraničí? 'Spýtal sa ho.

"Nie," povedal Biwott.

"Máš pas?"

"Áno."

"Naoza j chcete sa k nám pridať? "

, Áno. '

ďalšie štyri ľudia skončil sa všetci išli do Amsterdamu maratóne o niekoľko mesiacov neskôr, a jeden z nich vyhral. Biwott bolo povedané, že sa bude pretekať v Cancúne v Mexiku. Ale pred niekoľkými týždňami, keď bežal bežecké preteky a spadol a zranil.

"Išiel som zase doma," hovorí. "Niekedy atletika je strmý kopec vyliezť. Ale bol som spokojný. Nejako som vedel, že to bola poslednou prekážkou.Vedel som, že môj čas prišiel. "

V marci 1998, vo veku 28, Biwott bežal svoj prvý závod v zahraničí, maratón.

"Bolo to veľmi vzrušujúce byť v cudzine," hovorí. "Veľmi, veľmi vzrušujúce. Len sledovať, ako lietadlo sa sťahoval. Ak chcete vidieť svetla na zemi, ako sme leteli cez oblohu. Bolo to úžasné "

Prišiel piaty v závode a získal okolo 6000 $. - viac ako priemerný ročný plat v Keni v tej dobe. Prvé, čo urobil so svojimi výhrami bol o kúpiť fotoaparát.

"Nevedel som, či som niekedy bude zase pretekať v zahraničí, tak som si kúpil myslenie fotoaparátu by som mohol použiť na začatie podnikania."

Keď sa vrátil do Kene šiel rovno do svojej dediny.Nemal v jeho rodine ešte nikomu nepovedala, že sa chystá do zahraničia.

"Po všetkých mojich nezdaroch som nevedel, či to bolo isté, kým som sa tam dostal," hovorí. "Tak som nechcel nič povedať."

Po návrate do svojej dediny, strávil zvyšok peňazí splatiť školné za svojich bratov a sestry.

Nasledujúce rok, bežal Mexico City maratón, a vyhral. Tentoraz, keď sa vrátil do Kene, postavil jeho rodičia dom.

Vyhral niekoľko ďalších závodov v Mexiku, a potom, v roku 2000, bol výber prekvapením pre kenský tím pre olympiádu , To bol obrovský úspech, ale na poslednú chvíľu sa selektory zmenili názor a on bol vynechaný z tímu.Ako on bol uprostred vážnej tréningový plán, príprava na olympiádu, Dr Rosa ho poslal do Berlína, jeden z najväčších maratónov na svete, ale ako kardiostimulátor. Stále ešte nedosiahli dosť získať pozvánku do hlavného závodu.

"Ja stimulačné prácu robiť bol som zaplatil, viedol preteky až do 28km," hovorí. "Potom som sa zastavil, ale namiesto toho vypadne, som sa pripojil na zadnej strane vedúcej skupine. Na 31km Aj retook vedenia. - a nikdy som sa obzrel "

Vyhral. Bol to veľký príbeh - kardiostimulátor, ktorý ukradol preč víťazstvo. Biwott bol teraz vo veľkom čase.Vyhral maratón v Berlíne v 2:06:49 - ktorý skončil ako svoj najrýchlejší čas vôbec. - av roku 2001 bol vybraný k boju o Keni v majstrovstvách sveta, kde on prišiel druhý len o jednu sekundu

"bol som tak blízko," povedal a zdvihol palec a ukazovák. Napriek tomu to bol veľký príbeh v Keni - prvú medailu na svetovom maratóne od roku 1988. "Bol som na titulných stránkach vše tkých novín," hovorí. Facebook Twitter Pinterest Simon Biwott s deťmi Livingstone akadémie. Fotografie: Adharanand Finn

Pozerá sa na mňa. Slnko sa pohyboval a tenká čiara žlté pruhy na stenu za ním.

"Chcete prestávku?" Spýtal sa ma. Prikývla som. Hovorili sme skoro štyri hodiny.Vezme ma von do slnečného svetla, zamykanie za sebou dvere svojej kancelárie. Deti dav okolo mňa, chcel potriasť rukou. Biwott prechádzky slávnostne cez nádvorie až na koniec. Existuje niekoľko záchodov za jedným z učební. Ten Návrhy na jednu a potom ide do druhého. Otvorím dvere a vstúpiť.

Vo vnútri je to len malá betónová bunka s otvorom v strede krajiny. Akonáhle sa dvere zavreli, že je príliš veľká tma vnútri vidieť aj dieru. Vôňa je ohromujúci. Aj zadržať dych a cieľ niekde uprostred podlahy.

Biwott čaká na mňa, keď som sa dostať späť von. Vedie ma späť do svojej kancelárie, aby dokončiť svoj prí beh. Rok po majstrovstvách sveta, on zranil jeho chrbát.Aj keď sa ešte podarilo vyhrať niekoľko veľkých maratónov, vrátane Rotterdamu, chrbtom zhoršilo a on odišiel na konci roka 2003, aby založil svoju školu. To je prekvapivo bežná vec pre ex-bežci robiť. Čiastočne je to spôsob, ako dať niečo späť do komunity, čiastočne staršie budovy, a čiastočne, pretože školy sú spoplatnená, podnikania, ktoré im pomôžu prostredníctvom svojej dlhej odchodu do dôchodku.

"Keď ste si ju vážne, "hovorí zasnene," tréning je tvrdý. Ale chýba mi zážitok z behu v tíme. Spôsob, akým sme sa všetci štrajkujúci na zem spoločne, ako sme spustiť.Bola to veľmi príjemná vec. "

Než odídem, pýta sa ma pozdraviť deti. "Povedz im niečo, čo im inšpirovať v štúdiu," hovorí.

V prvej triede, deti iskra up uvítací chorál, ako sme vstúpiť. Biwott pýta sa ich, ako sú, a všetci odpoveď v monotónnym unisono: "Sme v poriadku, ďakujem pane, a ako sa máš"

"Sme veľmi šťastný dnes," hovorí. "Máme veľmi zvláštne návštevník z Veľkej Británie."

Povie im, že som veľký spisovateľ, a že v prípade, že usilovne študovať v škole, ale taky jedného dňa mohol byť spisovatelia, alebo lekárovi alebo inžinieri, a oni mohli cestovať po svete.

deti sledovať ma nechápavo, to ošumelý, fúzatý beloch v ich strede.Čo môžem im povedať, že by mohol mať nejaký zmysel?

Pred Neviem si predstaviť odpoveď, Biwott bol odovzdaný ku mne. Musím hovoriť. Napodiv, príhovory vyjde z mojich úst, otrepané frázy o svet je plný príležitostí pre tých, ktorí sa sústrediť v škole. Znie to dobre, ale dutá taky.

Sú len zízajú na mňa.Potom, čo som dokončiť učiteľ povie im, aby mi tlieskať, a že Boh je veľký.

"Boh je veľký a zaslúži vysoké päť," Všetci spev v reakcii, sťažka sa otočil a vysoko Fiving osobu vedľa nich.

Vonku na nádvorí, dýcham známka úľavy.

"Teraz class sedem," hovorí Biwott, a než som ju poznáme my plahočí v jedinom súbore do ďalšej triedy, aby znovu zopakovať výkon.

Pravdou je, že možnosti otvorené pre tieto deti z najchudobnejších kútov Eldoret sú kruto obmedzená, bez ohľadu na to, ako tvrdo pracujú na učenie ich časy tabuľky.Biwott, začatím jeho školu, robí jeho najlepšie, aby im pomohla, ale on dosiahol to, čo on nie tým, že študuje, ale húževnato kopanie odhaliť svoj talent. Bol tiež šťastie, že jeho talent bol za vec, ktorá poskytuje najlepšie a najviac reálnu šancu svetského úspechu v tomto kúte východnej Afriky: beh. So vzormi, ako sú Biwott za každým rohom, nie je divu, že ulice Eldoret a všetkých okolitých dedinách sú plné každé ráno tisícov Lycra odetých mladých mužov a žien, ktoré lietajú po prašných cestách, prenasleduje sen stať sa horný maratónsky bežec. A vidieť, ako rýchlo sa všetci beh, nie je divu, že mnoho z nich uspieť.


Un comentariu:

  1. Chcem sa podeliť o svoje úžasné svedectvo o tom, ako som sa vrátil k svojmu manželovi do môjho života, chcem ľuďom vo svete povedať, že je to skutočné kúzlo kúziel online a je mocné a pravdivé, nazýva sa Baba osagiede, On pomohol nedávno kontaktoval môjho manžela, ktorý ma vyhodil, keď som sa obrátil k Wisemanovi, vrhol kúzlo lásky a môj manžel, ktorý povedal, že nemá so mnou nič spoločné, zavolal mi a prosil ma. Pre každého, kto číta tento článok a potrebuje akúkoľvek pomoc, môže Wiseman ponúknuť aj akúkoľvek pomoc, ako je znovuzjednotenie manželstva a vzťahu, liečba všetkých typov chorôb, súdnych prípadov, kúziel tehotenstva, teraz sme veľmi spokojní s našimi vlastnými. Wiseman si uvedomí, koľko ju milujeme a potrebujeme. Táto osoba je pre skutočné a good.he môže tiež pomôcť vám opraviť váš rozbitý vzťah. Mal som svojho manžela späť! Bolo to ako zázrak! Žiadne manželské poradenstvo a my veľmi dobre v našom milostnom živote. Kontaktujte tohto veľkého muža, ak máte nejaký problém s trvalým riešením
    email: doctorosagiede75@gmail.com
    WhatsApp: +2349014523836

    RăspundețiȘtergere