vineri, 21 iulie 2017

Singel ma neovplyvní. Do štvorkajaku pôjdem s čistou hlavou, sľúbil Dostál

Keď vyrazil český obor na kanál v azerbajdžanskom meste Mingačevir, bolo to pre neho do istej miery protrápené finále. "Je tu ťažká voda, s ktorou si veľmi nerozumiem; potrebujem ju trochu ľahší a teplejšie, aby som s ňou mohol lepšie spolupracovať. Potom mám ľahší záber, líp mi to odchádza, "vysvetľoval Josef Dostál; hoci patril medzi adeptov na medailu, predčilo ho v závode na 1 000 metrov hneď päť sokov.

Rieka Kura mu jednoducho neukázala vľúdnu tvár.

"Na štarte mám vo zvyku vystreliť a nechať sa trochu dochádzať, teraz som to pocítil z druhej strany, "uviedol. "Z jednej strany je to sklamanie, že som sa nemohol pozrieť na stupne víťazov prvých Európskych hier.Na druhú stranu cítim miernu satisfakciu, že aj keď sa mi jazdí zle , skončil som šiesty. "

Voda v Mingačeviru, druhom dejisku Európskych hier spolu s metropolou Baku, totiž ponúka zvláštne výjavy. "Veľa som to pocítil po 530 metroch: ochladí sa tak o desať stupňov," uviedol Dostál. Jeho silovému štýlu sedí lepšie vyššie teploty pri hladine, nie chladnejšie, a tým pádom pomalší voda.

Preč však so zármutkom, je tu šanca číslo dva. Ešte väčšie než individuálne preteky. Dlhodobo úspešný štvorkajak v zložení Havel, Trafil, Dostál a Štěrba sa od 8.26 českého času (v Azerbajdžane je o tri hodiny viac) vydá do finále.

"Začína nový závod a nemôžem si dovoliť, aby ma výsledok zo singlu nejako ovplyvňoval.Pôjdem do toho s čistou hlavou, "hovorí Dostál:" Musím chlapcov utvrdiť v tom, že si z výsledku nič nerobím, že to sú iné preteky. Poriadne to tam natlačíme. "

Skúsenosti v tomto smere má, napríklad na majstrovstvách Európy sa s kamar� �tmi dvakrát radoval po tom, čo predtým musel sám stráviť až 10. miesto. "Na šestáky mi to v minulosti išlo po dobrých aj zlých výsledkoch. Dúfam, že by to tu nemalo byť inak, "vyzerá prípadnú medailu z Európskych hier.

A na tieto situácie ponúka osvedčený recept. "Nie je to tak, že prišiel ja za chalanmi alebo oni za mnou, skôr to nedám poznať na svojom správaní. Keby som bol skrúšený zo šiesteho miesta, chodil a hovoril - teraz sa musím umírnit - že je to blbé a jazdí sa mi zle a nejde mi to…Musím ich podržať psychicky.Správaním, nie rečami. "

Pred Európskymi hrami podľa svojich slov viac ladil formu než priamo trénoval. "Všetko mieri k majstrovstvá sveta, toto je generálka," hovorí o akcii v Azerbajdžane. A vzdor individuálnemu sklamanie ju stále môže zakončiť kolektívnym úspechom.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu